close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שפת גוף של הידיים – מה זה אומר ואיך אפשר להשתמש בזה?

מערכת שורשטז סיוון, תשפא27/05/2021

הידיים הם האיבר שזז הכי הרבה בשימוש בשפת גוף ולכן גם האיבר שהכי קל להבחין בו. ישנם שלושה סימנים שהייתי רוצה לדבר עליהם היום כדי לתת לכם כלים להבין את הצד השני לפי שפת הגוף של ידיים

תגיות:
צילום: pexels

גירוד היד מראה על שקר

כאשר אנחנו נמצאים באינטרקציה אני מניח שכולנו יודעים שאנחנו לא רק שומעים ומגיבים אלא יש תהליך שלם בגוף של עיבוד המידע, כניסה שלו לתת מודע, בחינת אופציות תגובה ובסוף תגובה. כל שלב כזה הוא מסובך בפני עצמו אבל בואו נשים את הדגש על התגובה ומה היא אומרת מבחינת שפת גוף. כאשר אנחנו משקרים התת מודע שלנו אומר לנו לעשות את זה והמודע שלנו מרגיש לא בנוח עם זה. בעקבות התחושה הלא נעימה הזאת האדם שמשקר באמת מרגיש גירוד ביד, זה הסימן שהמוח שלנו שולח לגוף. כמובן שלא כל גירוד ישר אומר שהאדם משקר, אבל זה משהו שקורה ואם זה מלווה בתחושה
פנימית שלך שייתכן והשקר הזה מועיל לאותו אדם, קחו את זה כסימן.

חיכוך ידיים מראה על לחץ, חרדה

מחוות של חיכוך ידיים בזמן שיחה קורות בגלל שהאדם שמולך לחוץ. המוח שולח אותות מצוקה והלחץ יוצא דרך תנועות ידיים מוגזמות. הסיבות יכולות להיות שונות, זה לא בהכרח אומר שהם משקרים אבל זה כן אומר שיש משהו שקורה שם והדרך להתמודד עם זה היא להעביר את נושא השיחה לצד השני בעזרת שאלות כמו "מה אתה חושב על ככה וככה" או שאלות שמתעניינות בצד השני.
התקשורת התת מודעת אצל בני אדם היא מאוד עוצמתית ככה שבמקרה והאדם שמולכם נכנס ללחץ או חרדה, בעזרת שאלות מהסוג הזה או בעזרת תפיחה קלה על הכתף ואז שאלה, תוכלו להוריד את מפלס הלחץ שלו בצורה משמעותית. שפת הגוף של הידיים במקרים של לחץ היא מאוד משמעותית.

חימום הגוף על ידי חיכוך כף יד עם היד האחורית של היד השנייה מראה על לחץ

כשהגוף שלנו נכנס לפניקה או לחץ בצורה מיידית וקיצונית הוא נכנס למצב של שוק.במצב הזה טמפרטורת הגוף שלנו לעיתים צונחת בצורה מיידית ואז אנחנו מרגישים קור קיצוני למרות שמזג האוויר לא השתנה משמעותית. מהמצב הזה אנשים ינסו לחמם את עצמם בעזרת הידיים.

גם כאן, במידה וזיהית את המצב הזה, זה הזמן שלך להבין שמשהו בתקשורת הלחיץ את הצד השני. במידה והיית רוצה להוציא מידע מהצד השני (כמו בזמן חקירה) אז הלחצת את הצד השני וזה בדיוק שפת גוף שתרצה לראות. במידה וזה לא המצב וסתם שאלת שאלה מתעניינת, תבין שנכנסת למקום לא נכון מבחינת הצד השני וייטב אם תעביר נושא.

מה לעשות עם הידיים שלי כדי להמנע מתנועות חריגות?

אז אחרי שדיברנו על איך להבין חלק מהדברים שהצד השני אומר לנו בעזרת שפת גוף של הידיים שלו אני מניח שחשבת לעצמך "אוקיי, אבל אם יש כל כך הרבה מחוות עם משמעות מה אני צריך לעשות? איך אפשר להמנע מלאותת לצד השני דברים שליליים?"

אז ניקח שתי תנועות, אחת לישיבה ואחת לעמידה ונבין איך להמנע מתנועות מסגירות.

בזמן ישיבה מה שצריך לעשות זה לשלב את אצבעות הידיים ולהניח את הידיים על השולחן. בצורה הזו פחות סביר שתעשו תנועות בלתי רצוניות בעלות משמעות כי הידיים כבר עסוקות במשהו. במצב שהתחושה שלכם לא נינוחה, זכרו לשלב אצבעות ולהניח ידיים על השולחן.

בזמן עמידה מה שצריך לעשות זה לקחת את הידיים ולהחזיק אותם מאחורי הגב. זו פוזיציה שגורמת לנו להרגיש יציבים, בטוחים, היא גורמת לנו ליישר את הגב וככה להרגיש גם גדולים יותר.

כמובן שאלו טריקים קטנים אבל הם גורמים לשינוי גדול בתחושות שלנו ובעקבות השינוי הזה כל הסביבה שלנו תחוש את השינוי שלנו, התגובות שלנו יהיו יותר טובות ועם אינטונציה של ביטחון גבוה יותר.

שפת גוף של ידיים היא מאוד צועקת וקלה להבחנה. אני שולח אותך לקרוא עוד באתר באדי ספיקר על שפת גוף של הידיים ובכלל על הנושא של שפת גוף. זה תחום שאם כולנו נדע לשפר אותו החיים שלנו ישתפרו משמעותית כי התקשורת בין בני אדם תשתפר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה